Sunday, October 18, 2015

Lag to

Som lærer har jeg valgt ikke at bruge blogs. Jeg oprettede min egen første i begyndelsen af 00'erne - House Binggeli
Jeg kan se pointen med at skrive for eller til et publikum, hvis interessen er der for begge parter. Ellers vil jeg mene, at det bliver "pædagogisk omklamring" for at citere Ole Christensen der er lektor på UCC. Hans pointe er, at man ikke bør bruge teknologier der er tilhører fritidslivet, i en faglig kontekst, hvor det forbliver et motivationskrydderi i læringsprocessen.
Feks. når man skaber læringsspil, der er kamufleret som firstpersonshooter, men i virkeligheden er en digital bog. Et ældre eksempel på dette er http://globalconflicts.eu/

Sådan har jeg det med blogs i skolen. Der skal virkelig være en god pointe med det. Et reelt publikum - enten kun sig selv som refleksionsrum eller en fast defineret målgruppe, man vil ramme, med noget, der er vigtigt - nok.
http://www1.theladbible.com/images/content/54c8c148e2007.jpg



No comments: